Pengikut

Rabu, 9 September 2009

manik cantum

Assalamualaikum...........

Cerita ni berlaku awal tahun ni.......2009 ( kisah BENAR)

Tempat dirahsiakan.....

satu petang aku dpt panggilan dr mmber aku.... dia kata, ada brg POWER,,, tapi mikat xdapat.
Pikat member dia jadi kondem akibat kena belasah dengan BH tu.....
Jadi dia buat keputusan untuk ulang semula bg mendapatkan BH yg diimpikan.........

Member aku ni pon berjumpa la dengan Otai( pak kassim/ nama rekaan) yg mempunyai pikat paling bagus di KGnye..
Dia ajk tlg mikatkan BH tu........ kalau dapat dia byr.

Keesokan harinya,,,, mereka pergi la 3 4 org untuk menyaksikan BH yg dimaksudkan.....

setelah sampai dilokasi pak kassim mula mencari laman yg terbaik. rakan2 yg lain hanya memerhati dari jauh.....

pikat pak kassim mula memanggil2...... BH sampai pon sampai.... BH suara merdu.... mainan BANYAK lengkap sebagai ciri2 pikat terbaik.
selang, nguku semua ada...........

setelah lama BH dan pikat berentap akhirnya turun juga ketanah....
BH terjun dan nguku2 sambil brjalan.... pikat pak kassim pon sama nguku2.....
Setelah dekat dilaman lalu je dikawasan racik. yg peliknya xkena walaupon 2 3 kepala racik diturunkan ptg tu.....

BH mula menyerang pikat.... habis pikat dikudakannya.....
pak puk pak puk! bulu berterabur2 dibuatnya......
pertarungan hampir sejam antara pikat pak kassim dan BH. namun racik masih tidak mengena BH tersebut.....

dalam masa yg sama sahabat mmber aku mula merakam pertarungan pikat dgn BH tersebut dgn HP.... tapi yg peliknya.......
didlm HP tidak kelihatan pon kelibat BH tersebut. yg nampak hanya bulu2 yg berterabur....
mereka mula curiga....... agak2

Setelah pertarungan sejam lebih keadaan mula reda.... mereka mula pergi ke laman untuk tengok. BH yg diimpikan akhirnya telah kena racik. bila dilihat BH tersebut manik bercantum habis. seolah2 memakai rantai....... niat pak kassim untuk tlg mikat hilang. pak kassim mula nak kn BH tersebut.....(syg)
masing2 berebut untuk tgk BH tersebut kerana keunikannya.....

Tanpa disedari BH tersebut MATI ditangan........ Pak kassim memutuskan untuk tinggalkan BH tersebut.

setelah itu mereka pon pulang kerumah masing2 sambil menceritakan kehebatan dan keunikan BH tersebut.........

MALAM itu HP aku berbunyi..................
member aku call...... dia kata pak kassim meracau2.

pak kasim meracau2 lg................
..... sambil berkata..........

PULANGKAN.............. PULANGKAN.......... PULANGKAN ANAK AKU....................

PULANGKAN ANK AKU.................... PULANGKAN ANAK AKU!!!!!!!!!!

member aku mula memanggil kwn2 yg pergi meneman mikat ptg tadi......
semua takut. jadi mereka pergi kerumah BOMOH yg berhampiran meminta bantuan....

BOMOH tersebut menyuruh mereka mencari bangkai BH ptg tadi.............
kalau xjumpa bangkai BH tersebut, mereka dikehendaki mengambil 3 genggam tanah dilaman mikat........

jam menunjukkan tengah mlm.... 12.00.....
laman memikat jauh di dlm ladang.... bini pak kassim menangis2. pak kassim masih meracau2 lagi..............

mereka pon sepakat pergi kelaman pada mlm itu juga.....
sampai disana laman xjumpa......

mmber aku call lg bgtau hal berikut....... mereka puas cari laman xjumpa....
aku suruh mereka baca apa yg patut..... akirnya mereka jumpa.....

BH mmg tiada...... dlm keadaan yg gelap mereka mengambil 3 genggam tanah dilaman dan terus ke rumah pak kassim.

Bomoh mula membuat apa yg patut dgn memberi pak kassim mandi pada mlm itu juga.....
pak kassim mula sedar....... alhamdulillah...


amin

semenjak hari itu mmber aku mula kurang bermain brg...... dlm 2 3 bulan gak.

bukan niatku untuk menakutkan sahabat2 semua...... tetapi ini ada lah cerita benar......

setiap sesuatu itu ada hikmahnya.......
fikir2kanlah.

ALLAH MAHA BESAR

*p/s
-xda masalah sebenarnya kalau kita pandai dan tahu cara untuk memilikinya......
-ada yg minta izin....
-@pon baca ayat2 yg berkenaan dan yakin pada tuhan.... insyaallah ok.....
-nk senang ajak org lama@yg berpengalaman dgn keadaan mcm ni......


7 ulasan:

layangmas berkata...

salam din...
terimakasih la diataih perkongsian cerita hang nin din...insya allah aku sentiasa beringat...bila hang dah cerita perasaan pun ada lain sikit iaitu lebih berhati2 dan beringat selalu...terimakasih sekali lagi din...tanpa hang sapalah aku hehehe...

din lepaih raya nin kita jumpak ya...nin aku punya no nset 017-6164320...kalau hang sudi sms la aku nooo....

din...zafiz berkata...

wsalam.........

aku sekadar berkongsi cerita je.....
tanpa hg sapa la jugak aku ni.....
aku pon br gak main brg..... hehehe

ada gak pengalaman lain... nnti la kalau ada masa aku cerita lg....
nk jumpa xda hal punya. sememangnya sudi... apa pon nnti kita set lain k?

selamat berpuasa bro....

ayamskudai@yahoo.com berkata...

...ALLAH MAHA BESAR...

layangmas berkata...

k din per2 hal nti kalau ada terlepaih ke muar hg kol ja aku...!!!
k bro selamat...!!!

din...zafiz berkata...

btl tu bro ayam.......
dalam dunia ni mcm2 ada....
yg hebat adalah Allah.

slmat brpuasa dan selamat beraya...

din...zafiz berkata...

btl tu bro ayam.......
dalam dunia ni mcm2 ada....
yg hebat adalah Allah.

slmat brpuasa dan selamat beraya...

din...zafiz berkata...

ok azrul..... kalau aku p sana blh kita jumpa.....

tq bro.....

HAK CIPTAAN TERPELIHARA

SEGALA PENGAMBILAN BAHAN DAN RUJUKAN DARI BLOG INI PERLULAH DIMINTA IZIN TERLEBIH DAHULU DARI zafiz@ Din.

Sekian Terima Kasih