Pengikut

Isnin, 7 November 2011

lama tak turun... sekali sekala memanas pikat....

jam 9.30 am
pikat : TUAH K-O
laman 1

pusing2 cas pikat.

sekarang ni musim helang.... helang winston duk memusing saja.... bahaya betul.....
turun gak.. pasal niat dihati nk cas pikat.
laman 1 pikat masih lagi kerja seperti biasa.... tak sempat duduk dah pulon....
ok la tu..... masih ingat lagi kerja dilaman....

Selepas ini kau rehat lagi yer.......







video

Isnin, 3 Oktober 2011

Dikala Panas terik 2.10.2011 ahad

hari sebelum kejadian, panas BB dada belah.... sendiri dapat sendiri bikin. tgk perkembangan terbaru.....walaupon dah lama berehat namun potensi masih lagi ok dan memberangsangkan... bekerja dengan rajin.... helang mmg byk dah musim nie jgn takut jgn gentar hadapilah unggas2 yg ada.....

pasang telinga ada gak yg bekenan.... tp bukan hari ini....

Maka Hari ahad p dengaq semula.... Turun TUAH. pergi waktu org malas keluar rumah..... sampai dilokasi, mata duk kecik ja, silau dgn cahaya yang terang... lihat kedepan hanya kawasan lapang dan kebun2 pisang.... awalnya sunyi sepi..... yang ada hanya bunyi helang2 putih bermain angin..... kemudian baru terdengar BH menyelah... ooooo hg yg haritu kot nooo.... sora sedang dan rajin....

peluh mula menitik... pandang kanan pandang kiri laman semunya disinari cahaya mentari..... Maka rapat sikit keperdu sawit.... Duduk la kau TUAH di sebalik bayang pelepah sawit ni.....

Maka TUAH terus buat kerja.... berguk2 memanggil pesaing..... kemudian menekan...
BH bunyi semakin hampir..... TUAH panggil lagi dan lagi... BH pon sampai.....

sesi bersoal kenalpon bermula... tp xlama.... BH terus terjun dan randuk racik....
inilah hasilnya......




setelah diamati BH ni jarinya kudung.... mungkin akibat dari terkena racik sebelum ini.......

xpa hg duk dlm jut aku dulu noooo....





Sekian.....

Ahad, 2 Oktober 2011

mmber test BB....30.9.2011

cerita petang jumaat....
sambil2 tengah ralit buat rumah... member call. kata nk mai....





sambil2 pekena kuih raya... mmber nk test BB.....
inilah hasilnya.......

Ahad, 21 Ogos 2011

Nyanyi la lagi..... 21.8.2011

Ahad
8.00am
21.8.2011

Assalamualaikum.....
selamat berpuasa kawan semua....
Memang berasa nk mikat pagi ni... malam tadi pon dah pasang niat. Maka teruskan jer niat yang baik tu......

Tak kira apa kita buat mesti Mulakan dengan Bismillah...vrooommmmm sampai di lokasi sawit sedang, sejuknya weii kabus pon masih tebal lagi.... kedengaranlah sekoq dua BH duk menyanyi2 tp lagu xsedap, vrooommmmm lagi, ni dah masuk 2 3 bukit dah pusing... Aduyaiii manalah BH hat nyanyi sedap2 sikit? depa pakat duk balaih dah ka?
Miter minyak dah mula cecah warna merah.... rata dah duk pusing ni....
Diringkaskan cerita maka berjumpalah dengan bh yang nyanyi sedap sikit... selang ada, nguku byk, sora ok.... maka pacaklah Tuah K-O....

Setelah lama Tuah menyanyi maka sampai la BH...... hinggap sana hinggap sini dan terjunnnnn........... nguku2 pukpak2 sangkut racik.... bungkuihhhh......
dapat dia ja teruih sunyi BH kawasan ni.... awat? Hang tokpenghulu ka otai kat sini?


inilah hasilnya....





Pusing2 xda yg syok.... maka terus balik.....

slmt berpuasa........ sekian.

Rabu, 17 Ogos 2011

Dipenjara janji... 17 dan 9hb 8. 2011

Assalamualaikum.... selamat berpuasa

Pikat:tuah K-O
teknik: racik tanah...
17hb8.2011 rabu
10am
s6

Nak sambung tidur dirumah xberapa nak bulih... bunyi2an sikukoq dipagi hari selalu menumpang masuk kedalam mimpiku.....ewaahhhh.....

Mata berkelip2 sambil memerhati syiling rumah.... arghhh!!! g mikat la kejap......
telinga kiri berdengung2 dek alunan suara siTuah... mungkin mahu mencari siJebat derhaka agaknya..... Maka gerak langkah mula diatur, buah lembut untuk Cetok dan buah keras untuk siTuah.....

Xperlu bunga langkah yang panjang, xperlu mentera yang berjela....
pabila Sampai masanya, tumang dicucuk tanda setuju untuk bertarung....ceeyyyy....
Tuah mula mencabar2 panglima2 yang ada... semuanya sepi, kelihatan lari betempiaran.... cuma 1 sahaja yang ada.... datang tanpa suara, tanpa bayang menerjah kelaman tuah! arghhh! adakah kau jebat?

inilah hasilnya......17.8.2011





t-h

laporan 9.8.2011
Pikat:Tuah K-O
teknik racik:tanah

hasil laman pertama....



t-k

hasil laman ke2....




t-b

Sekian......dz

Ahad, 14 Ogos 2011

Salam Ramadhan Dari DinZafiz...2011



Assalamualaikum....
Ramadhan almubarak....
YaAllah berkatilah hidup kami, ampunilah kami di ramadhan yang mulia ini.....
Makbulkanlah apa yang kami hajati..... amin....

selamat berpuasa.....2011


Khamis, 11 Ogos 2011

Lagi bb mula jadi.... ogos 2011


Untuk Lihat: SILA KLIK PADA GAMBAR....

Assalamalaikum....
Selamat berpuasa buat sahabat2 semua....

Sekadar hiburan untuk pengunjung blog saya. Ini antara BB 2011 yang saya ajar.... ok saya cerita serba sedikit mengenainya...
-Usia lebih kurang 1thn... baru 2x saya ajar memikat dah mula bunuh sekor BH xda kesian.....
-nampaknya ada potensi blh jadi pikat... tp, masih terlalu awal untuk katakan begitu... jangan terlalu berharap dan jangan gopoh bila mendidik BB...
-Suara BB ni kasar kedur... saya saja mikat suara macam ini... kerana saja nk tambah koleksi.... :)
-setakat saya ajar 2x dengan teknik jebak mainannya:
1)menguku anggaq@ sigiaq
2)selang agak rapat dan menekan2...
3)menekan2 dan lambung guk walaupon dah teradap BH....

mungkin juga blh dikatakan BB longkang kot.... sebab xda gagap....hehe


ini adalah hasil dari bunuhan pertamanya.... kipidap!




Untuk tidak mengecewakan Pembaca...

SAYANGNYA UMURNYA TIDAK PANJANG DENGAN SAYA......huhu
semalam membunuh, esoknya member datang ambil(bertukar tangan)

* Semoga kau(BB) berkhidmat dengan tuan baru dengan cemerlangnya........ :)

Sekian.

Selasa, 2 Ogos 2011

Sebelum ramadhan... 31.7.2011

Pikat: Tua
Teknik: racik tanah
sawit sedang...
31.7.2011 ahad

Jam 9.00am gerak....
jenuh pusing xda hat berkenan....

Boh p la, Laman pertama sesi memanas pikat...
Pacak pikat....pikat buat kj... prappp BH sampai..... BH keluar gagap sebutir dua.... bedebus terjun. nguku2 sangkut racik....

inilah hasilnya...



ikut gerak hati xberkenan...situ juga dilepaskan....
bebas la kau wahai BH....



Laman kedua:
P dengaq depan sikit..... ada BH duk buat kj..... blh tahan bh nie....
cari laman pacak pikat....

pikat pon buat kj... parappp BH datang tgk......apa lagi berentap le... marah punya pasal BH pon terjun.... zassss terus tarik kaki.... bungkuih..
inilah hasilnya....



BH ni terus simpan dalam jut.... hehe



sekian.... selamat menyambut ramadhan dari din zafiz....

Isnin, 1 Ogos 2011

next BB 2011

Assalamualaikum....

BB mula naik.... dengan jebak dah bunuh seko... kali ni test main pelapah....
kebetulan plk BH secukup rasa.......
mula2 test laman tanah... BB bunyi tp, BH xsampai.....
Maka laman pelepah plk menjadi sasaran....

inilah hasilnya.....





Khamis, 23 Jun 2011

new bb 2011

BB TANDUK......

masih lagi berbulu hutan....





pertama kali ajar bw kelaman.... inilah hasilnya bh 1 (17.6.2011)


seterusnya hasil BH kedua (22.6.2011)

Khamis, 9 Jun 2011

Turun bb jebak pulak.....khamis 9.6.2011

Laporan memikat..
petang khamis.petang
9.6.2011
Burung: BB jebak.
Teknik: Jebak

Setelah berentap.... maka bergulung la BH....

inilah hasilnya...



HAK CIPTAAN TERPELIHARA

SEGALA PENGAMBILAN BAHAN DAN RUJUKAN DARI BLOG INI PERLULAH DIMINTA IZIN TERLEBIH DAHULU DARI zafiz@ Din.

Sekian Terima Kasih