Pengikut

Khamis, 2 Januari 2014

Jebak merbok dz 2014

Assalamualaikum.... 2014ni saya layan merbok sat... baru 6 koleksi jebak merbok. dari yang model baru sampailah yang tua (lama) kalau BH chega/celih pandai-pandailah hang pilih yang mana.... tetapi kemungkinan bulan 4/5 baru nak aktif main... sekarang ni banyak hal yang perlu diselesaikan...



Isnin, 4 November 2013

teknik ringkas memikat merbok di pokok SAWIT TINGGI..

 Assalamualaikum....terima kasih buat sahabat2 yang masih mengikuti blog dinzafiz...Rasanya dah lama saya tak update blog ni....Lama dah saya tidak memikat terkukur, sekarang ni banyak sikit kerja jadi macam tak berapa sempat jer.... hehehe....mungkin juga ada yang tahu saya memikat merbok....
 Seronok juga layan merbok nie, keseronokannya hanya pemikat merbok jer yang tahu....hehe..
Ada sahabat2 yang bertanya saya bagaimana memikat merbok di pokok sawit tinggi?
ok, saya cerita ringkas jer yer.... terdapat berbagai2 cara yang anda boleh buat....saya bagitahu 3 cara dan teknik yang ringkas dahulu yer..1anda boleh guna kantau/tiang merbok. jika anda ada kantau ni anda perlu naikkan kantau rapat dengan batang sawit.... pastikan jebak anda dicelah dan bawah dari pelepah sawit..... rapun dan pengidang jebak menghala keluar dgn kata lain rumah jebak rapat kebatang sawit, pengidang pula menghala hujung pelepah sawit...oiiittt.. panjang la pulak...hehe... perlu diingat juga jgn letak atas dari buah sawit... jebak mesti bawah sedikit dari buah...faham kan?

tetepi, teknik ini ada risiko.... nampak mudah tapi bahaya..kerana ditakuti pokok yang anda pilih untuk letak pikat ada musuh. seperti ular, kerengga, biawak dan lain2. jadi sebelum membuat pilihan pastikan keadaan semuanya selamat. jika sayangkan denak anda guna cara lain.... ok cara dan teknik seterusnya........saya cerita lain kali... kira bersambung dulu yer..... jumpa episod akan datang.hehee....


salam mesra dari saya dz.....bersambung.....













Khamis, 12 September 2013

sangkar merbok


assalamualaikum sahabat semua...baru2 ni saya
pusing2 cari sangkar.... bekenan pula tengok sangkar ni


boleh la buat2 letak bb merbok..... made in thailand...

Ahad, 25 Ogos 2013

HAK CIPTAAN TERPELIHARA

SEGALA PENGAMBILAN BAHAN DAN RUJUKAN DARI BLOG INI PERLULAH DIMINTA IZIN TERLEBIH DAHULU DARI zafiz@ Din.

Sekian Terima Kasih