Pengikut

Sabtu, 9 Januari 2010

BH kaki BELAH ROTAN sabtu 9-01-2010

Assalamualaikum

Lokasi: ladang sawit kecil
Tarikh: 09-01-2010
Hari: sabtu
Masa: 9.00am
brg: burung baru(BB G)
Teknik: Racik
Jentera: 2orang

Semalam call member, kebetulan pulak pg ni dia xkj. apa lg bincang2 p mikat la esok....

Macam biasa sampai dilokasi kami dengar BH....... mmmmm BH xberapa galak la..... bunyi pon seketul2 je. jauh2 pulak tu.....
ada la jumpa 1tempat BH kira meriah la sikit... cari laman terus pacak BB.... atas sebab tertentu xda rezki kat laman tu...... xpa.....



Cuaca semakin panas. Jam hampir pukul 12.00 tengah hari. Kali ni kami g sempadan pokok sawit besar. park moto bwh pokok sambil balut daun pucuk. telinga dengar BH.. hehehe

terketuuuqqqq.... aiii ada yg dok bunyi ni.... sekali sekala dengar macam ada selang... apa lagi kami pon himpit la.... mmber ke atas aku kebawah sikit.....

cari laman terus pacak BB. BB buat kj mcm biasa... perap2 lambung guk. perap lagi lambung guk. bb mmber pon melawan. BH masih lagi memerap di atas bukit. xnampak pon tanda2 marah pada BB... aiiii,,, nampaknya BB sama BB la melawan. BH xsampai2 pon lagi.......
Tiba2...............



hehehe... nampak BH melayang kepokok besar.... terus nguku2.... BB pon buatla kj dia.... BH cukup marah terus terjun.... tapi sekejap je... kemudian BH naik atas bukit. BB pon nguku2..... BH jadi gelisah terus terjun semula berhampiran laman.....
Maka adingan nguku mengku antara BB dgn BH semakin rancak la.....



TAP! Tiba2 je BH senyap... sangkut racik la tu...... aku pon keluar la ambik BH.
Inilah hasilnya.............. Bungkuihhhhh.........
Sekali tgk BH..... fuuhhh!!! kaki BELAH ROTAN habis sampai kepangkal.... kiri kanan tu....... ehmmm ehmmm...... patutla BH ni mainan dan sora dia opssss!!! rahsia...(kopi O je). tgk jam pulak pukul 12.10. BH tengah hari daa....hehehe

Nampaknya pembukaan tahun 2010 dgn BH BELAH ROTAN laaaa..... rezki2...



Member tgk BH dia kata cepat jadi brg ni. bagus2... nampaknya ada harapan untuk tgh thn ni.......

kena sebalut lagi rokok pucuk.. kami pon terus balik..............

SEKIAN.......

13 ulasan:

azmi bin abdullah berkata...

amboi..amboi..amboi..demah sokmo hang din noh.pikat baguih, bh baguih....bila la aku buleh serupa macam hang....:(

din...zafiz berkata...

hehehe.... amboiii sifu ckp mcm tu pulak....
aku yg kena belajaq lagi dgn hg azmie.....

tunjuk ajarku sifu..... ehmmm...

ayamskudai@yahoo.com berkata...

salam...sahabat sane sini dah dapat lesen 2010...nampak gaya aku ni hujung musim 2010 lum tahu..huhuhu..
anyway tahniah..tahniah

Geng Mikat Klang berkata...

Tiap kali turun dapat turun dapat...penuh le ladung hang din weiiii....

xreal006 berkata...

WELL DONE DIN..HANG TURUN JA..MESTI BUNGKUIH HAT ELOK2....BAWAK LA BRG MANA PUN..AKU RASA PENURUN DOK KAT HANG LA..HEHE

din...zafiz berkata...

waslm..
terima kasih bro kahar....
xpa blm rezki lagi tu bro kahar....
nnti dapatla BH pembukaan 2010...
rezki xkemana kn?....

din...zafiz berkata...

man...
xpenuh lagi la.... thn ni tangkapan baru je seko....
hg dah berekor2 dah apa........

tq....

din...zafiz berkata...

keey...
amboi...... penurun kat aku noooo....
hahahaha... dak aihhh.... rezki tu keey.
BH biasa2 je.... thn ni baru ja sekoq.... hang dah 7 8 ekoq apa......

terima kasih.....

mart lae berkata...

SalaM Din,

Hang kalau turun...memang x der mis...!!!

din...zafiz berkata...

wsalam mat lan....

dak aihhh.... turun ada mis gak...
sama ja mat lan... kadang laman ada semut. kadang BH celir.... mcm2 ada.... yg beza antara banyak dan sikit je.... masih duk belajaq lagi ni mat lan.....

tq....

mart lae berkata...

Hang jgn dok cakap dok belajaq lagi...sat g kena tembak ngan zamri☻

xreal006 berkata...

din walaupun aku bungkuih 7,8 ekor..hang sekor..tp hat hang dapat memang class punya..puas sungguh..hehe

Mohd dely berkata...

mcm mne belah rotan ni saya x fhmm gmbar x jelas...tolong otai2 bntu2 saya..terbaik

HAK CIPTAAN TERPELIHARA

SEGALA PENGAMBILAN BAHAN DAN RUJUKAN DARI BLOG INI PERLULAH DIMINTA IZIN TERLEBIH DAHULU DARI zafiz@ Din.

Sekian Terima Kasih