Pengikut

Jumaat, 5 Februari 2010

BB P bunuh SJ dgn pelepah. Jumaat 05-02-2010

Assalamualaikum...

Laporan memikat jumaat 05-02-2010.
Lokasi: ladang sawit kecil.
Burung: BB P (BB percubaan 2bln)
Masa: 5.30pm
Teknik: pelepah.

Hari ni dihati rasanya macam nk turun je... Tgk Cuaca hari ni panas terik.....
maka aku ambil keputusan lepas asar turun..... pkl 5 lebih pon cuaca masih panas lg.... xpa..... tu semua anugerah dari yang esa.

Sampai dilokasi dengar BH mcm biasa.... tp, yang peliknya sunyi sepi.... xda seko BH pon yg bunyi..... yang banyak bunyi brg gagak.
Si gagak pulak bunyi punya la bising.... terbang sana terbang sini.....sabo jela...



Walaupon xda BH bunyi xpa... pasal dah niat maka aku teruskan.....
tgk pelepah yang dirasakan sesuai terus pacak racik dan BB P.

pastu terus ke jerumun... hehe,
suasana masih lagi sunyi..... BH xda pon bunyi... bb p pon xbercakap lagi..... yg bising hanyalah sang gagak!
dekat 15minit baru BB P bunyi.... tu pon dicelah2 suara sang gagak.... adoiii...



Ptg ni pulak angin pon kuat.... kesian BBP terhuyung hayang....
Setelah lama BBP buat kj barulah kedengaran BH sahut.... itu pon jauh, pasal gagak ada lagi kot....
Dipendekkan cerita............


Kedengaran SJ bunyi. itu pon seko2 dia ja bunyi.... suara SJ blh tahan cap kopi O..... BBP panggil2 akhirnya SJ sampai......
Maka BBP berikan ayat2 cinta pd SJ. Kelihatan SJ marah dengan ayat2 cinta itu... hehehe....



SJ terus terjun atas pelepah..... BBP bg lagi.... SJ pon jawap.... sekejap ja....
nampaknya SJ xsen mula2 je td, pastu terus tarik kaki.....hehe
aku pon terus keluar, ambik BH dan bungkuihhh....

inilah SJ tu.....xsen konon..... hehe
apa pon ini adalah rezeki untuk hari ni....



BBG dah xda.... train BBP pon jadilah....
Selepas itu aku pon terus balik.....
syukur...... alhamdulillah

SEKIAN.....

t-m one.2

8 ulasan:

azmi bin abdullah berkata...

weiii...x pekena nusantara n daun pucuk pun leh tapau gak ka? hang biaq betoi! ha ha...hang n pikat hang sama ja... sama2 mantap!

Tanpa Nama berkata...

xda 2 tu pyh mie....
ia ada disampingku mie,
masa duk dlm jerumun tu sempat gak la balut 2 3 btg..... hahaha

saja nk tgk hg ingat lagi ka rahsia tu..... hehe

DIN...

xreal006 berkata...

salam din..

walaupun tanpa bbg..bbp pun sama taraf dah..yang penting hang angkut la brg mana..mesti ada hasil punya..tu la namanya penurun dok dekat tuan..hahaha.

Zul berkata...

mantap dan mantap lagi

din...zafiz berkata...

wslm, keey...
hang pandai noo keey..... haha
hg penurun lagi kuat apa......
hehehe
tq

din...zafiz berkata...

terima kasih zul......
hg pon apa kurangnya...... mantopp hehe

CHILI DE' NGUKU berkata...

x mau SJ tu, pos mai bukit lada bro..

din...zafiz berkata...

sj kopi o minat ka? haha
insyaallah.... ada rezki lg sampai la tu...

HAK CIPTAAN TERPELIHARA

SEGALA PENGAMBILAN BAHAN DAN RUJUKAN DARI BLOG INI PERLULAH DIMINTA IZIN TERLEBIH DAHULU DARI zafiz@ Din.

Sekian Terima Kasih