Pengikut

Isnin, 2 November 2009

BH ayaq sejuk... laporan isnin petang 2-11-2009

ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA.....

Laporan Memikat.
Isnin 2-11-09
Lokasi:Taman dara
Masa: 4.30pm
Pikat: Racik (Tuah)K-O:kopi O
Jentera:2org

Semalam blk dr kj mmbr ajak mikat. Katanya ada BH(ayaq sejuk)heehehe.
Borak punya borak lepas asar kami p....



Kali ni mcm biasa aku bw pikat Tuah K-o(racik).
Mmbr xbawa pon pikat, Dia tunjuk tempat ja.... pasal pagi tadi dia dah belasah, tp bh xmau... bukan rezki lagi kot.



Sampai dilokasi Xda pon BH yg bunyi.... suasana masih sunyi sepi...
xkisah la bh bunyi ke x? pasal mmbr bgtau BH tu main kawasan ni.....
Aku cari laman berumput cikit terus pacak pikat....



Pikat terus buat kj macam biasa.... Lambung guk punya la lama baru BH sampai....
Tp, BH lain bukan BH AS(ayaq sejuk)... Tak lama selepas tu BH ayaq sejuk sampai Siap bawa betina....
Pikat menekan2, BH AS masih xmau terjun........ Kami tgk BH mula terbang kesana kemari .... Suasana semakin riuh... 2 3 ekor BH sampai berhampiran pikat....



Kebetulan pulak tempat kami nyorok jauh sangat.... jadi xberapa perasan pikat berentap dgn BH yg mana.....
Yg kami nampak Pikat tekan2 pusing kanan, pusing kiri, pastu gerbang...



Dipendekkan cerita 5.45 baru BH terjun....
Kami nampak pikat angguk2 lawan nguku dgn BH..... BH nguku lg dan semakin rapat dgn pikat... BH masuk laman, maka berlakulah pertarungan.... puk pak puk pak puk puk!!!
BH mula kudakan pikat, pikat bg buah tepis, BH jatuh masuk laman....
kami perati ja.... aiiii xkan xkena racik lagi?
Kemudian BH kudakan pikat lagi, kali ni pikat bg buah keraih.... BH terus lompat...
lepastu jatuh.... Laa dah kena racik rupanya.....

Kami pon p ambik BH..... bungkuihhhh........


P/s
-Nampaknya kalau ada masa kena p dengar semula BH ayaq sejuk tu.....
kalau xda, rezki aku la...... ehmm ehmm...
-Sahabat2 tlg tgk sama BH ni mainan dia mcmna?

Terima kasih mmbaca...

SEKIAN.....

12 ulasan:

layangmas berkata...

amboihhh...din hgggg bungkuih saja noooo...aku jugak yg gigit jari nak mikat tak buleh la nie...helang pun byk la nie kat sini...

ayamskudai@yahoo.com berkata...

salam...
din bh ayq sejuk tu ape..sama kopi o ke...hehehe...tahniah membungkus setiap minggu...p/s bila le bb aku nak jadi macm tu...jeles you..

din...zafiz berkata...

azrul....
ya ka hg xmikat rul? jangan2 BH sana semua hg tapau.... maklumlah sekarang kn dah ada pikat baru...
jerun separuh pulak tu.... hehehe

din...zafiz berkata...

wslm... bro kahar...
BH ayaq sejuk ni masih kurang lagi berbanding dgn kopi O.hehehe

p/s-sama la kita aku pon sekrang nk main bb. train untuk msm depan....
-bro kahar btl ka bb hg rantau habis?... ehmm ehmm

xreal006 berkata...

din..hang rasa ayaq sejuk la..bg kat aku..confirm rasa..teh tarik..hang kalau bungkuih hat elok2 saja..

din...zafiz berkata...

keey....
dak aihh.... rupanya
yg dapat tu bkn hat elok la keey....
pasal mmbr kata hat elok dgr duk ada lagi.... mmmmm.....

azmi bin abdullah berkata...

sat..sat bungkuih!
sat..sat bungkuih!
sat..sat bungkuih!
sat..sat bungkuih!
sat..sat bungkuih!
sat..sat bungkuih!
sat..sat bungkuih............

xreal006 berkata...

tak pa din..paling tidak pun ada jugak tue..keturunan n baka dia..kalau hat elok selang 10 kali dia paling tk dak pun 5 kali..kalau hat elok nguku sekali 5 layaq..dia paling korang 4 layaq..pasai dia garang tue..confirm otai jugak tue..hehe..

din...zafiz berkata...

salam azmie(otai kukur n9).....
sat2 bungkuihh nooo....
kalau bungkuih hat kentang buat apa mie....

bungkuih kopi O mcm hg tu sdp gak....
dah tentu blh tambat....

din...zafiz berkata...

keey....
kalau mcm hg kat ok la gak....
takut hat btl2 kentang....
-mai tilik sikit BH tu keey....
hg kan pandai tgk, saja xmau bgtau nooo.....hehehe

layangmas berkata...

salam...

din dah ada ka burung yg hg janjikan kat aku aritu din...

berapa ekoq din??? 10 ekoq kan hg janji nak simpan hehehehe...

din...zafiz berkata...

wasalam... rul....
kih kih....
kan hari tu hg dah gabuih? xcukup lagi ka? hahaha

awat? hat tembaga besaq ambik hrtu xturun lagi ka? ahhhahahahaaha

prenggg.....

HAK CIPTAAN TERPELIHARA

SEGALA PENGAMBILAN BAHAN DAN RUJUKAN DARI BLOG INI PERLULAH DIMINTA IZIN TERLEBIH DAHULU DARI zafiz@ Din.

Sekian Terima Kasih