Pengikut

Ahad, 15 November 2009

BH pertama Mangsa BB dgn racik.... 15-11-09 ahad

Laporan memikat: 15-11-09 Ahad pagi
Masa: 09.30 am
Lokasi: ladang sawit kecil (I O I)
Burung: BB (baru train racik)
Jentera: 2org


Assalamualaikum dan salam sejahtera buat sahabat2 semua…...
Semalam call mmber ajak memikat. Dia kata OK. Pagi esok kita jumpa.....
Kali ni memang niat aku nk ngajar BB je.... rasanya elok la ajar slow2 untuk musim depan sebagai pelapis......



Sediakan peralatan memikat,Masukkan BB dalam cetok terus pergi.....
Sampai dilokasi mmber dah ada..... Dia senyum sambil balut daun pucuk.....
Aku tgk pakaian kj pon dia duk pakai lagi..... baru balik kj la tu...... hehee
Aku: Hang bawa pikat mana?
mmber: aku bawa burung baru ajr jebak.... hang?
Aku: Burung baru gak! nk ajaq main racik ni..... nah hai.... hehehehe



Lepas kena rokok sebatang kami pon tinggal moto jalan kaki...
sambil tu dgr BH... ishhh!! mana BH ni? xkan sekoq ja? duk teketu, teketu ja....
member kata kawasan ni ada sekoq yg sedap.... jadi kami xtunggu lama, terung pasang BB masing2.... dia pasang kat bawah.... aku pasang kat atas.....

Laman pertama:
BB berentap dgn BH sora kasaq kendur dkt 1jam.... Akhirnya BH terjun....
Tapi sayang, celir betul.... terjun xsampai 3 saat nampak racik terus lompat semula atas pokok! hehehe.... Tanpa pk panjang aku terus halau BH ambik BB.........



Dipendekkan cerita kali ni aku mikat BH idaman member aku..... BB jebak dia tinggai kat atas pokok..... Aku pon cari laman terus pacak BB.
kami duduk 1 jerumun..... BB aku perap2 lambung guk... perap2 lambung guk.... dia pandang aku, aku pandang dia sambil senyum....... hehehehe ada harapan ni....
BB mula menekan2.... lama gak BB buat kj.....
PAP! 2eko BH sampai..... BB tekan2, akhirnya BH terjun.... BB pon kakakau la.... BH pon kukuuuu kukuuuu..... BH punya sora FUHH! mainan pon secukup rasa la..... hehehe

BH pusing punya pusing, akhirnya kena racik..... mmber pon nk p ambik.... nnti dulu,,, aku kata ada sekoq lagi nk terjun tu....... kami perati ja kat BH 1 lagi... sekali dia terjun sat ja.... pastu terus melompat naik pokok semula..... celir la tu....



Kami pon keluar.... member terus tangkap BH... xkata apa terus keluar jut dia. bungkuiiihhhhh.. hehehe
dia kata aku nk BH ni..... ambik la kat hg.......hehe
Lepas siap rungkai racik kena rokok sebatang dua...
kami pon terus balik.............

Sekian.......

16 ulasan:

azmi bin abdullah berkata...

hang ni din,
belum musim pun hang pulun semacam noh...hebat sungguh hang n pikat hang n member hang...ha..ha...ha...
gasak jangan tak gasak din...

Long berkata...

salam

ya la mie.dlm dok sewah banyak pun dok pulun gak tu.sakan aiihhh.next generation tu mie hang jgn x tau.tahniah.

layangmas berkata...

salam...

bungkuih saja noooo...nie kira skuad kamikaze ka apa din??? skuad berani mati pya pikat nie din muahahahaha...

din...zafiz berkata...

azmie....
aku saja nk ajar BB sama....
baru ni la blh turun pon..... tu pon pagi.... kalau petang selalunya hujan.....

i try gasak lagi.... hehehe

din...zafiz berkata...

wsalam LONG...
BB baru ja long... hg dah byk pelapis nooo..aku baru ni kalut nk buat hehehhe.....

tang helang toksah cakaplah...
duk ceritttttt sana ceriiittttt sini....
bayk btl... yang gagak pon sama duk kelewaq sana sini saja...
sabaq jela..... hehehe

din...zafiz berkata...

wslam Azrul.....

Amboi hg rul...... kamikazie nooo...
kamikazie bawa BB xpa kn? hehehe

hg xpa rul... pelapis beduyun kat umah tu.... semua blh main....
nah haiii....

mau pulak pikat byk.... uiiii,,, syok la hg musim depan noooo..... xpayah ajaq dah blh bungkuihhh....

-p/s: pisss.... rul thn depan hg kena buat ladung baru, mcm mie... hehehe

layangmas berkata...

aku musim lang nie tkt din nak mikat...tu aku kata pikat hg jenis kamikaze tatau tkt apa helang ka bewak ka apa ka semua dia pulun semacam ja...hehehehe

aduh lambat rasanya nak tgu habis musim lang kali nie yer din...aku malaih din nak ajaq BB jenuh oiiii!!!
naik biru muka dok train baru brg nak bunyi 2 3 ketoi kat laman...jenuh woooo!!!
tu pikat aku dulu mati 2ekoq menyesal tak sudah Ooooo...

pandai hg noooo srh aku buat ladung baru hehehehehe...

din...zafiz berkata...

RUL.....
kalau ngajar BB mmg byk dugaan....
sabaq je la....

hg xpyh bimbang dah... brg yg bertambat semua blh main. asal turun terus bunyi....
Aku je yg kena train BB sikit lagi..... hehehe

roban ekau den cadangkan buat bosa gadang.... hehehehe

layangmas berkata...

dan lg tu duk pederaih kat org hehehehe...

din...zafiz berkata...

Gurau ja rul......
kalau btl apa salahnya.... hehehe

layangmas berkata...

waaaaahhhh... din segak nooooo blog hang...hehehehe

ayamskudai@yahoo.com berkata...

salam.
din...seronok turun terus bungks...hebat bb..dah 3 minggu x turun nih...keje banyak hujg taun nih...

din...zafiz berkata...

wslm bro kahar...
TQ
rezki nk bulih tu.... hehe

akhir tahun mmg byk kj nooo.....
xpa bro kasi pikat rehat dulu....
lagi pon musim hujan la ni....
-tak pon kita tunggu musim depan...
hehehehe

din...zafiz berkata...

rul....
segak? dak aihhh..... biasa2 ja....
hg punya lagi segak apa......
hehehehe

TQ

Geng Mikat Klang berkata...

salam Din,

sempat lagi noh....aku skrang x dok mood nak mikat le cuaca tidak mengizinkan...lama x chit chat ngan hang...rindu pula rasanya....

din...zafiz berkata...

wslm GMK,
amboiii... hg lama sungguh menyepi nooo..... baru ni la nampak post.... hehehe
aku pon rindu gak kat hg...
lebih2 lg kat pikat hg.... hehehe

-GMK betul tu. cuaca xmengizinkan. kita tungu musim depan baru syok main kuko....

HAK CIPTAAN TERPELIHARA

SEGALA PENGAMBILAN BAHAN DAN RUJUKAN DARI BLOG INI PERLULAH DIMINTA IZIN TERLEBIH DAHULU DARI zafiz@ Din.

Sekian Terima Kasih